„Renault Pro+“: profesionalų rūpestis profesionalais

2009 m. Europoje duris atvėrė pirmieji „Renault Pro+“ centrai. 2012 m. gegužės 28 d. „Renault“ oficialiai atidarė tokį centrą ir Vilniuje. Planuojama, kad iki šių metų pabaigos „Pro+“ tinklą sudarys 400 centrų beveik 30 pasaulio šalių.

Pro plius - orientyras profesionalams 
Vilniečiai, dažniau važinėjantys Ukmergės gatve pro iš naujo perstatytą „Sostena“ prekybos automobiliais saloną bei servisą, neseniai pastebėjo naują, nelabai ką jiems sakantį užrašą Pro+. Keletas „Renault“ markės automobilių su šiuo užrašu stoviniavo ir neseniai pasibaigusioje technikos parodoje "Transbalica 2012". Sprendžiant iš to, jog visi, ir maži, ir dideli, automobiliai buvo krovininiai, galėjai spėti, jog užrašas Pro+ turėtų būti susijęs su transporto technika, skirta profesionalams.
 
   Gegužės 28 d. paslaptingojo, bent jau Lietuvos gyventojams, užrašo paslaptis buvo atskleista: Europoje baigiamas kurti komercinės paskirties automobilių pardavimo ir jų aptarnavimo centrų ištisas tinklas, tais pačiais pagrindais dirbantis visame Senajame žemyne. Tokių centrų veiklos tikslas – užtikrinti kokybiškas „Renault“ prekės ženklo automobilių pardavimo ir tolesnio techninio aptarnavimo paslaugas verslo klientams.
 
   Nepatiklūs lietuvaičiai (o argi jų būna kitokių?) turėjo kraipyti galvas: kam reikia steigti dar vieną biurokratinę struktūrą, jei ir anksčiau buvusioji nekėlė didesnių problemų nei ketinantiems įsigyti „Renault“ komercinį automobilį, nei jam sugedus ar atėjus metui atlikti techninės priežiūros darbus? Atidaryti naująjį centrą ir atsakyti į tokį iš pažiūros paprastą klausimą iš Lenkijos atvyko „Renault Polska“ vadovas Baltijos šalims Janušas Chodyla.
 
Viskas iš vienų rankų 
   Iš svečio kalbos tapo aišku: „Renault“, vienas iš didžiausių komercinės paskirties transporto priemonių gamintojų Europoje, kurdamas tokį tinklą, siekia kelių tikslų. Pirmasis ir oficialusis - „Renault Pro+“ verslo klientams teikia naujų ir naudotų automobilių pardavimo, finansavimo ir tolesnio techninio aptarnavimo paslaugas. Pro+ centrai veikia vieno langelio principu ir siūlo specialiai verslo klientų poreikiams pritaikytus sprendimus.
 
   Šiam tikslui įgyvendinti kompanija skelbia prisiimanti 12 įsipareigojimų, atitinkančių Pro+ centrų ypatumus. Galima būtų ilgokai vardinti visą tą tuziną įsipareigojimų, tačiau užteks paminėti svarbiausius: tik verslo klientams skirta teritorija, kurioje organizuojamos automobilių pardavimo ir jų tolesnio techninio aptarnavimo paslaugos; darbus atlieka tik darbuotojai, besispecializuojantys komercinių transporto priemonių srityje; komercinis pasiūlymas, atitinkantis konkrečius kliento poreikius (įskaitant modifikuotas transporto priemones), pateikiamas per 48 valandas.
 
   „Renault Pro+“ centras įsikūrė „Sostenos“ automobilių salone, Vilniuje. Jis skirtas verslo poreikiams tenkinti, tad čia prekiaujama specialiais priedais, klientams siūlomos įvairios papildomos paslaugos. Atskiroje „Sostenos“ salono erdvėje įsikūrė nuolatinė komercinių transporto priemonių ekspozicija. Kiek mažėlesnis analogiškais principais dirbantis centras bus ir Kaune.
 
   Teoriškai susipažinus su centro „politiniais“ ir techniniais įsipareigojimais (ilgesnės priėmimo valandos verslo klientams; diagnostika per vieną valandą; techninis aptarnavimas per 8 darbo valandas, iš anksto nesusitarus dėl aptarnavimo laiko; per 4 valandas pateikiama išsami paslaugos sąmata ir numatomas transporto priemonės grąžinimo laikas; pakaitinis tos pačios kategorijos automobilis ir pan.) susidaro įspūdis, jog nieko naujo čia nėra. Daugelį ir išvardintųjų, ir nepaminėtųjų paslaugų teikia bet kuris rimtas gamintojo atstovas ir jo servisas, tad į klausimą, ar vertėjo kurti naują struktūrą, taip ir nebūtų atsakyta.
 
   Tuo tarpu atsakymas slypi oficialiai nedeklaruojamuose, tačiau iš pokalbio su centro darbuotojais aiškiai jaučiamuose tiksluose. Juk tokių centrų veikla turėtų būti labai paranki ne tik jo klientams, bet ir pačiam gamintojui bei jo atstovams visame pasaulyje. Jie visi bus priversti dirbti pagal tuos pačius principus, vadovautis tais pačiais standartais, tiek servisų įrangai, tiek darbuotojų kvalifikacijai bus keliami tie patys reikalavimai, tad bet kurioje Europos šalyje į Renault Pro+ centrą besikreipiantis vairuotojas gaus lygiai tokias pačias paslaugas ir aptarnavimo sąlygas.
 
Kitoks darbas, kitoks ir servisas 
   Yra ir dar vienas momentas: mėgėjų ir profesionalų transporto srautų atskyrimas turėtų gerokai palengvinti tiek vežėjų, turinčių komercinio transporto parką, tiek jo vairuotojų gyvenimą. Juk mėgėjas retai kada kreipiasi į servisą svetimame mieste ar kitoje valstybėje, nebent aplinkybės jį priverčia tai daryti neatidėliotinai. Tad jo automobilio remonto sąlygos šiek tiek kitokios, negu komercinio transporto, kuris laksto po visą pasaulį ir į servisą neretai atvažiuoja netgi su kroviniu. Tad profesionalų rūpestis profesionalais ir yra tokių centrų idėjos ašis. Jie čia gaus ne tik pačią įvairiausią techninę, bet ir finansinę bei informacinę pagalbą, o ateityje galėtų tapti ir bendruomenės, eksploatuojančius šios markės komercinius automobilius, centru.
 
   Taigi „Renault“, kardinaliai atnaujinusi visą mažųjų komercinių automobilių „žirgyną“, dabar nutarė taip pat kardinaliai pasirūpinti ir raiteliais. Nenustebkime, jei po metų kitų šios markės automobilių dalis rinkoje ims augti tarsi ant mielių.
 
Kęstutis Bruzgelevičius
www.komtrans.lt