Šešioliktosios: pirmoji taurė – pirmajam jos savininkui

Liepos 7 d. šalia Kėdainių esančiame Daukšių aerodrome baigėsi tradicinės XVI-osios sunkiojo transporto vairuotojų varžytuvės, kurias rengia asociacija „Linava“ ir VšĮ „Linavos mokymo centras“.

Teorija, brolau, sausa šaka...
Būsimos sėkmės pamatus konkurso, o sykiu ir varžybų dalyviai pradėjo kloti nuo pat ankstaus ryto, susirinkę į kelių eismo taisyklių patikrinimo testą. Jo rezultatai gana reikšmingi ne tik tolesnei kovai dėl aukštesnių pozicijų, bet ir pagal juos varžybų teisėjai formavo būsimųjų autobusų ir vilkikų slalomo varžybų starto tvarką. Tad žiūrovai, išvydę pirmuoju startiniu numeriu pažymėtą vilkiką ar autobusą, galėjo neabejoti, jog jį vairuoja geriausias kelių eismo taisyklių žinovas.
„Sunkiojo transporto vairuotojai, kasdien sukantys šimtus kilometrų šalies ar užsienio keliais, paprastai gerai žino eismo taisykles, tačiau tik šiemet per visą konkursų istoriją vienas vienintelis konkurso dalyvis, „Kauno autobusų“ pirmosios komandos narys Donatas Balsys nepadarė nė vienos klaidos“, – sveikindamas geriausią eismo taisyklių žinovą džiaugėsi vienas renginio pagrindinių organizatorių Valdas Juozas Vilūnas.
Tačiau jis, nenorėdamas gadinti šventinės nuotaikos nepaminėjo kito gana apmaudaus fakto: nė vienas iš vilkikų vairuotojų negavo premijinių taškų už KET žinojimą, o baudos už padarytas klaidas šioje grupėje siekė nuo 15 iki 90 taškų. Kiek geresnė situacija keleivių vežėjų kompanijoje: baudos – nuo 5 iki 60 taškų, o D. Balsys netgi gavo 20 taškų premiją, padėjusią jam su dideliu atotrūkiu užimti pirmąją vietą autobusų vairuotojų grupėje. D. Balsys savo pranašumą įrodė ne tik kelių eismo taisyklių teoriją žinojimo rungtyje, bet ir buvo nepralenkiamas slalomo varžybose, kurias iki pat pabaigos gausiai stebėjo ne tik jo draugai bei varžovai, bet ir nuolatiniai tokių švenčių žiūrovai.
Autobusai...
Pirmas pradėjęs šeštadienio batalijas D. Balsys autobusų slalome jautėsi tarsi žuvis vandenyje, trasą įveikęs per 1 min. 58,1 sek. Donatas pranoko savo komandos draugą Vytautą Varžgalį, trasoje sugaišusį 2 min. 33,75 sek. (kartu su gautomis baudos sekundėmis). Trečioji vieta atiteko „Kautros senjorų“ komandos nariui Aleksejui Poliancevui (2 min. 48,39 sek.).                                                 
Itin šiltai žiūrovai pasitiko šių varžybų dalyves moteris, vairavusias autobusus. Pernai jų čia buvo tik trys, o šiemet mesti pirštinę vyrams išdrįso net septynios. Beje, dvi komandas – „Kautros Ladies“ ir Vilniaus viešojo transporto antrąją ekipą – sudarė vien tik moterys. Geriausių rezultatų pasiekė Kauno autobusų antrosios komandos atstovė Ramunė Lencevičienė, bendroje autobusų vairuotojų įskaitoje tarp 30 dalyvių užėmusi vienuoliktąją vietą, o vilnietė Kristina Storta tenkinosi viena pakopa aukštėlesne pozicija, nei jos vyras Vitalijus, likęs septynioliktas. R. Lencevičienė itin gerai pasirodė spręsdama kelių eismo taisyklių testo užduotis, padariusi vos vieną klaidą ir pranokusi visas varžoves.
Tad varžyboms pasibaigus, galutinis rezultatas autobusų vairuotojų komandinėje įskaitoje tapo toks: pirmoji vieta – „Kauno autobusai“, antroje vietoje liko „Kautros senjorai“, trečioje – Vilniaus viešojo transporto pirmoji komanda.
Vilkikai...
Tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai rungtyniavo toje pačioje trasoje pakaitom su autobusų vairuotojais, tad buvo įdomu stebėti, kaip keičiasi vairavimo technika, kokius sprendimus priima skirtingas transporto priemones valdantys jų kapitonai. Akivaizdžiai matėsi, jog vieni tikėjosi laimėti be atodairos verždamiesi pirmyn, tikėdamiesi taip važiuodami surinktus baudos taškus kompensuoti trumpesniu laiku distancijoje. Kiti – priešingai: rūpestingai atlikdami kiekvieną užduoti jie tikėjosi išvengti baudos taškų. Tačiau varžybų organizatoriai šį kartą pasistengė, kad kiekviena rungtis būtų kuo panašesnė į siūlo vėrimą į adatos skylutę, tad kiekvieną manevrą reikėjo atlikti itin preciziškai. Taigi slalomo rungtyje nė vienas vilkiko vairuotojas baudų neišvengė. Skyrėsi tik jų amplitudė – nuo 10 iki 360. Nieko nuostabaus jog taip pat skyrėsi ir galutinis rezultatas: lyderio – 03:29.92, paskutinę,14 vietą užėmusiojo, – 11:36.54.
Tačiau kur kas įdomiau tai, jog net penki varžybų dalyviai trasą įveikė greičiau, negu per tris minutes, o skirtumas tarp pirmą ir antrą vietą užėmusiųjų dalyvių – vos 34 šimtosios sekundės! Tad kiekvienas iš šių vairuotojų galėjo tapti varžybų nugalėtoju jei kiek tiksliau būtų atlikęs vieną ar kitą manevrą, surinkęs kiek mažiau baudos taškų teorinėse rungtyse. Šią pamoką, matyt, jau gerai išmoko UAB „Vičiūnai“ komanda, trečiąjį kartą paeiliui laimėjusi šias varžybas, o kartu – ir pereinamąją taurę, kuri visiems laikams liko jos nuosavybe. „Vičiūnų“ komandos trejetas šį kartą – A. Paulavičius, T. Garokovskis ir Remigijus Cilišauskas.
Antrąją vietą užėmė varžybų debiutantai – prekybos tinklo IKI komanda, o trečioje liko daug didesnes ambicijas puoselėjusi „Kautra Cargo“, kurios vieno nario apmaudi nesėkmė teorinėje ir praktinėje rungtyse neleido ekipai pakilti aukščiau.
Autotraukiniai...
Visiems konkurso dalyviams teko įveikti tą pačią trasą, tačiau ilgesnių vilkikų, su kuriais atitinkamai sunkiau manevruoti, vairuotojai trasoje užtrukdavo gerokai ilgiau. Rungtį laimėjęs „Vičiūnų“ komandos lyderis Arūnas Paulavičius trasoje sugaišo (kartu su baudos sekundėmis) 3 min. 29,92 sek., o antrąją vietą užėmęs varžybų debiutantas, UAB „Palink“ atstovas Saulius Iržikevičius užtruko 10 sek. ilgiau. Trečioji vieta atiteko dar vienam „Vičiūnų“ komandos vairuotojui, nuolatiniam  šių varžybų dalyviui Tomui Garokovskiui – 3 min. 52,02 sek.
Visas tris pirmąsias vietas autotraukinių slalomo varžybose nuskynė „Rivatros“ komandos senjorai, pranokę tos pačios ekipos jaunučius ir įrodę, jog patirtis – svarus argumentas.
Aukščiausiąjį nugalėtojų pakylos laiptelį užėmė Arūnas Kadys (5 min. 16,23 sek.), pranokęs Praną Grūšelionį (5min. 37,14 sek.) ir Sigitą Sadauską (6 min. 07,95 sek.). Šį kartą (kaip varžybų organizatoriai tikino – paskutinį), autotraukinių vairuotojai dalyvavo neoficialioje įskaitoje. Kitą met tokios diskriminacijos nebus – autotraukiniai sudarys savą pogrupį.
Kėdainių aerouoste burzgė ne vien galingi vilkikų ar autobusų varikliai. Susirinkusius į profesinę šventę sveikino motoakrobatas Arūnas Gibieža, linksmino populiarios grupės ir liaudiškos muzikos ansambliai.
Išmoningai pagerbti ne tik pagrindinių varžybų laimėtojai, bet ir įvairių atrakcijų, kurių čia nestigo visą dieną, dalyviai. Nors sunkiojo transporto darbuotojų prioritetai kiti, tačiau buvo išrinktos ir apdovanotos stilingiausio autobuso, vilkiko ir autotraukinio komandos, kuriomis pripažintos „Busturo“, šventės debiutantės UAB „Palink“ ir „Rivatros“ ekipos.
 „Nepriklausomai nuo to kaip pasirodys debiutuojanti mūsų komanda jau dabar galiu tvirtinti, jog tokie profesiniai susibūrimai, skatinantys vairuotojus tobulėti, nuolat atnaujinti žinias, – mums labai naudingi ir visokeriopai skatintini, – įpusėjus varžyboms kalbėjo prekybos tinklo IKI transporto skyriaus vadovas Kęstutis Maldžius. Nieko nuostabaus, jog toks vadovo požiūris atsispindėjo ir šios įmonės komandos rezultatuose: debiutantai XVI - osiose varžybose tapo antri, galima sakyti, tik per plauką atsilikę nuo šių varžybų senbuvių UAB „Vičiūnai“. Jei tokiu tempu bus einama ir toliau, septynioliktosiose varžybose kova bus, ko gero, dar įdomesnė.
www.komtrans.lt
Kęstučio Bruzgelevičiaus nuotr.