Naujienos iš Vokietijos, Nyderlandų, Portugalijos

VOKIETIJA: išplėstas 25,25 m autotraukinių maršrutų tinklas. NYDERLANDAI: „DAF LF Aerobody“ padės taupyti degalus. PORTUGALIJA: „Canter“ dovana klientams.

VOKIETIJA: išplėstas 25,25 m autotraukinių maršrutų tinklas

Septyniose Vokietijos federalinėse žemėse sėkmingai tęsiamas 2012 m. sausio 1 d. pradėtas 25,25 m autotraukinių eksploatacijos eksperimentas. Jo analizės rezultatai bus susumuoti iki eksperimento pabaigos likus pusmečiui – 2016 m. vasarą. 
Praėjusių metų  rugsėjo 25 d. Vokietijoje jau trečią kartą išplėstas maršrutų tinklas, kuriame gali važinėti 25,25 m ilgio autotraukiniai. Bendras leidžiamas jų svoris išliko nepakitęs, t.y. 40 tonų. Kombinuoto transporto sistemoje dalyvaujančių padidinto ilgio autotraukinių bendroji masė leidžiama iki 44 tonų.
Įsigaliojus paskutiniam Vokietijos susisiekimo ministerijos nutarimui dėl 25,25 m autotraukinių eksperimento sąlygų, bendras kelių, kuriais krovinius gali gabenti didžiatūriai autotraukiniai, ilgis septyniose federalinėse žemėse sudaro 9 300 km. Iš jų trys ketvirtadaliai tenka automagistralėms, kurios apima beveik visus eksperimente dalyvaujančių žemių greitkelius. 25,25 m autotraukiniams leidžiama gabenti krovinius ir kai kuriais tarpmiestiniais krašto bei rajoniniais keliais, kurie sudaro apie du proc. bendro eksperimentinių maršrutų tinklo. 
2016 m. pabaigoje pasibaigus eksperimentui, atsižvelgiant į visus padidinto ilgio autotraukinių privalumus bei trūkumus, o taip pat į šalies kelių ir logistikos centrų infrastruktūrą, bus priimtas nutarimas dėl šių transporto priemonių naudojimo Vokietijos keliuose. Daugiau informacijos ir maršrutų žemėlapis pateikiamas interneto svetainėje: www.bast.de
 
NYDERLANDAI:  „DAF LF Aerobody“ padės taupyti degalus

DAF transporto priemonių gamintojas pradėjo tiekti rinkai naujus ekonomiškus „LF Aerobody“ eksploatavimui parengtus sunkvežimius su aptakios formos kėbulais. 
Nuo kabinos link kėbulo vientisai išgaubta stogo apdaila, suapvalinta kabina bei kėbulo briaunos padeda naujajam „LF Aerobody“ sunkvežimiui išsiskirti iš tradicinių formų pirmtakų, ženkliai sumažina oro pasipriešinimą. Šios savybės gamintojo duomenimis leis sumažinti degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisiją vidutiniškai 4 proc. Važinėjant ilgais atstumais iki 85 km/h greičiu, „LF Aerobody“ su „Euro 6“ varikliu sunaudos net 8 proc. mažiau degalų nei analogiški DAF LF pirmtakai.
Siūlomi du variklių variantai: 4 cilindrų „Paccar PX-5“ 4,5 l darbo tūrio 152 AG ir 6 cilindrų „Paccar PX-7“ 6,7 l darbo tūrio 253 AG.

 PORTUGALIJA: „Canter“ dovana klientams

„Daimler“ dukterinės įmonės „Fuso“ naujieji „Canter“ sunkvežimiai, gaminami Tramagalo gamykloje Portugalijoje, pro vartus išvažiuoja jau parengti eksploatavimui, t.y. į furgoną ar bortinę platformą iš karto galima krauti ir gabenti krovinius. Pasak rinkos ekspertų, tai bus patraukli gamintojo  dovana klientams: paklausių modifikacijų lengvieji sunkvežimiai pradėti tiekti kartu su pageidaujamais kėbulais. 
Sunkvežimių gamyba drauge su kėbulu sudarė galimybę atsisakyti vieno gamybos grandies dalyvio – kėbulo gamintojo. Tai leido taupyti laiką bei sąnaudas ir tuo pačiu mažinti transporto priemonių kainas. „Canter“ asortimente dabar ne tik lengvos, bet ir patvarios aliumininės bortinės platformos, furgonai, plieniniai savivarčių kėbulai, o taip pat daugybė jų detalių ir reikmenų, beje, skirtų ir padididnto pravažumo sunkvežimiams su ratų formule 4x4.
Visoms „ Fuso Canter“ transporto priemonėms ir jų kėbulams suteikiama 3 metų arba  100 000 km ridos garantija. Tai galioja ir bazinėms kėbulo dalims bei kitiems reikmenims.
Maksimali bendroji „Canter“ masė – nuo 3,5 iki 8,5 t, maksimali keliamoji galia – iki 6 t. Klientas gali užsisakyti sunkvežimį su varikliais nuo 130 iki 175 AG.  Iš šio variklių asortimento galima pasirinkti jėgainę su pageidaujamos emisijos klase – Euro 5b+  arba Euro 6.
 
Parengė Tomas Labžentis