Sunkvežimių kabinos iš Blainvilio

Blainville (Prancūzija) sunkvežimių gamyklos cechuose beveik nesimato darbininkų. Tačiau čia vyksta intensyvus ir darnus darbas. Ištisa armija robotų, itin tiksliai suderinusių savo judesius, montuoja naujausios kartos sunkvežimių kabinas.

Gamybos cechuose aplink matosi tik kibirkščiavimas, girdisi spragsėjimas, ūžimas ir šnypštimas. Tai aplinka, kurioje gimsta modernios sunkvežimių kabinos. Žinoma, visiškai be žmonių, kaip dažnai rodoma filmuose, tai funkcionuoti negali. Akylai robotų darbą seka specialistų akys - aukščiausia kontrolės instancija, o miklios jų rankos kai kuriose gamybos vietose padeda robotų manipuliatoriams dirbti našiai ir kokybiškai. Taigi sunkvežimių kabinų montavimu kartu su robotais užsiima ir 1 350 kvalifikuotų darbuotojų. Su savo mechaniniais darbo partneriais per metus jie pagamina po 51 000 kabinų. Jos skiriamos ne tik “Renault”, bet ir “Volvo” bei DAF  sunkvežimiams. Toks tarptautinis darbo pasidalijimas šioje Normandijos gamykloje jau tapo ilgalaike tradicija.

Tarptautinė sunkvežimių gamyba - nuo 1956 m.
Blainville gamykloje, esančioje netoli Kajeno (Caen) miestelio, sunkvežimiai gaminami jau 57 metus. Prancūzijos transporto istorijos žinovai teigia, jog čia 1956 m. pradėjo dirbti senoji „Saviem“ firmos gamykla, kurios vardas nuo tų laikų susijęs su „Renault“, kai ši gamykla kartu su „Latil“ ir „Somua“ firmomis gamino sunkvežimius. Nuo 1967 m. apie dešimtmetį tęsėsi „Saviem“ bendradarbiavimas su MAN. Bavarijos automobilių gamintojas tuomet pardavinėjo Vokietijoje lengvuosius „Saviem“ sunkvežimius su kabinomis virš variklio ir MAN logotipu. Sunkieji sunkvežimiai buvo tiekiami su kabina už variklio. Populiariosios tų laikų kabinos F8 buvo išleidžiamos su abiejų bendradarbiaujančių firmų logotipais.

Po „Renault“ vėliava
Aštuntajame dešimtmetyje „Saviem“ tebebuvo ankstesnio bendradarbių ketverto, vadinto „Keturių klubu“, narys, kartu „Magirus Deutz“, „Volvo“ ir DAF gaminęs naujo dizaino sunkvežimių kabinas visiems šio klubo partneriams. Ši kooperacija iš esmės tebesitęsia iki šiol, nors „Saviem“ vardas nuo 1979 m. pamažu išblėso: tada Prancūzijos vyriausybė, siekdama išlaikyti nacionalinius gamintojus, „Saviem“ ir „Berliet“ suvienijo po „Renault“ vėliava.
Taigi Blainville tęsiamos senosios tradicijos, nors gamykla, pasitelkusi naujausias gamybos technologijas, dabar įspūdingai pasikeitė. Robotų precizika ir kita moderniausia įranga, leidusi gaminti kabinos dalis iš padidinto atsparumo plieno, tapo įprasta sunkvežimių gamybos proceso dalimi.
Po 90 min. darbo laiko sunkvežimio kabinos gamybos procesas Blainville gamykloje visiškai baigtas. Ją jau galima siųsti toliau. Žinoma, dar ne vairuotojui, o kitam transporto priemonių gamintojui, kuris sumontuos ją ant jau parengtos sunkvežimio važiuoklės.
Parengė Tomas Labžentis
Kęstučio Bruzgelevičiaus nuotr.