Naujoji „Volvo“ „I-See“ sistema – patogesnė ir praktiškesnė

„Volvo Trucks“ pristato naują „I-See“ sistemos, skirtos „Volvo FH“ sunkvežimių serijai, versiją. Ji padeda sumažinti degalų sąnaudas važiuojant kalvotomis vietovėmis. Naujausia informacija apie kelių topografinius duomenis bus gaunama iš centrinio serverio nuotoliniu būdu, todėl kiekvienas sunkvežimis su „I-See“ sistema turės prieigą prie visos degalus taupančios informacijos.

www.komtrans.lt
 
   „Savo sunkvežimiu jums nereikės įveikti maršruto, kad galėtumėte gauti to kelio topografinius duomenis. Pakaks to, kad bent vienas sunkvežimis, turintis „I-See“, būtų įveikęs šį maršrutą,“ – teigia Christeris Pehrssonas, tolimųjų pervežimų transporto segmento verslo vadovas.

   „I-See“ veikia tuo pačiu principu kaip ir pastovaus važiavimo greičio palaikymo sistema. (Plačiau apie ją žr. Kęstutis Bruzgelevičius „Volvo“. FH ir FH16 „Volvo“). Kiekvienoje situacijoje ji atsižvelgia į mažiausią degalų sąnaudų galimybę ir reguliuoja pavarų perjungimą, greičio didinimą ir stabdymą varikliu kalvotose vietovėse. Dėl to transporto įmonės, gabenančios krovinius ilgais atstumais, gali sutaupyti iki 5 proc. degalų.
  
   Su įdiegta naujausia „I-See“ versija kalvota vietove pirmą kartą važiuojantis sunkvežimis nuotoliniu būdu persiunčia kelio topografijos duomenis į „Volvo Trucks“ serverį. Ankstesnėje „I-See“ versijoje tokia informacija buvo saugoma tik vidinėje to paties sunkvežimio sistemos atmintyje. Dabar visi kiti sunkvežimiai su „I-See“, vėliau važiuosiantys pirmojo sunkvežimio jau įveiktu maršrutu, automatiškai gaus informaciją apie kelio topografinius ypatumus iš centrinio serverio. Tokiu būdu sistema užtikrina efektyvų pavarų perjungimą, greitėjimą bei stabdymą net ir važiuojant keliu pirmą kartą.

   Visi sunkvežimiai su naujausia „I-See“ sistemos versija, nepriklausomai nuo to, kokioms transporto įmonėms jie priklauso, visada turės prieigą prie naujausios informacijos. Ji sudaryta vien iš topografinių duomenų, o ne žemėlapių, kurie laikui bėgant gali tapti netikslūs. Pirmoji „I-See“ sistemos versija buvo pristatyta kaip viena iš novatoriškų naujosios „Volvo FH“ serijos funkcijų. Tačiau nors naujieji sunkvežimiai su įdiegta „I-See“ dar nepasiekė užsakovų, jau planuojama pristatyti ir atnaujintą sistemos versiją.

„Mūsų tikslas – tobulinant gaminius ir paslaugas sukurti pridėtinę vertę „Volvo“ transporto priemonėms. Duomenų perdavimas nuotoliniu būdu – vienas iš sprendimų – teigia
Ch. Pehrssonas. - Juk „I-See“ sistema leidžia taupyti degalus
važiuojant ir aukštomis, ir žemomis kalvomis“.
 
„I-See“ sistemos veikimo principas
  • „I-See“ programinė įranga veikia kartu su sunkvežimio jėgos agregatais ir GPS sistema. Siekiant, kad sąveika būtų tiksli ir operatyvi, sunkvežimyje turi būti įjungta pastovaus greičio palaikymo sistema.
  • „I-See“ sistema nuotoliniu būdu gauna visą topografinę informaciją apie įveikiamą kelią iš „Volvo Trucks“ serverio.
  • „I-See“ užfiksavus, kad sunkvežimis artėja prie įkalnės, didinamas jo greitis. Panaudojus kinetinę automobilio energiją, jis gali nuvažiuoti didesnį atstumą aukštesne pavara: neperjungiant žemesnės pavaros, taupomi degalai.
  • Kalvos viršūnėje, „I-See“ sistema neleidžia sunkvežimiui greitėti. Prieš prasidedant nuokalnei, jis pradeda riedėti žemyn neutralia pavara, taip toliau taupydamas degalus. Nuokalnėje esant reikalui „I-See“ pradeda lėtinti sunkvežimio greitį varikliniu stabdžiu. Jei nuokalnę čia pat vėl keičia įkalnė, sunkvežimis, riedėdamas neutralia pavara, įgauna papildomos kinetinės energijos, kuri panaudojama įveikiant pirmąją įkalnės dalį.