Kengūra tampa miestiečiu

Balandžiui besibaigiant Lietuvą pasiekė naujų dar nematytų „žvėrelių“ karavanas. Daugelis vairuotojų, išvydę juos, galėjo galvas guldyti, jog tai prancūziškos kengūros, kurių tikrasis vardas „Renault Kangoo“, tačiau ant jų falšradiatoriaus kažkodėl puikavosi „Mercedes-Benz“ žvaigždė, o ant galinių durelių dar mažai kam žinomas žodis „Citan“.

  Prieš kokį dešimtmetį prisiekę „Mercedes-Benz“ markės gerbėjai vargu ar galėjo net įsivaizduoti, jog ateis toks metas, kad ant Prancūzijoje pagaminto automobilio sužibės mersedeso žvaigždė. Pirmiausia šis vokiečių koncernas – galiniais ratais varomų automobilių tėvonija. Antra – čia, ko gero, niekad nebuvo gaminami mažesni negu 1000 kg keliamosios galios krovininiai automobiliai. Pagaliau prancūziškų automobilių (kaip, beje, pagamintų ir kitose šalyse) reputacija biurgerių akyse nekėlė entuziazmo.  
   Tačiau laikai keičiasi. Kaip rodo statistika, mažųjų krovininių automobilių (iki 6,5 t) „gyvenime“ įvyko esminės permainos. Šios klasės didesnieji modeliai vis labiau netenka populiarumo, juos kuo toliau, tuo agresyviau iš rinkos stumia mažieji, kurių keliamoji galia iki 500-700 kg. 


   Statistika atskleidė ir kitą paradoksalią aplinkybę – per du trečdalius šios klasės
 automobilių (66,6 proc.)           gamina prancūzai
 (koncernas PSA bei „Renault“), likusį trečdalį šiaip taip sukrapšto „Volkswagen“, FIAT,  „Opel“, „Nissan“ bei dar vienas kitas mažesnis gamintojas. Į tokias permainas neišvengiamai turėjo reaguoti ir „Daimler AG“, nors viešai labiau akcentuojama kita mintis – siekis aprėpti visą krovininių automobilių gamybos klasę. Tad jeigu to bus laikomasi nuosekliai, ateityje turėtume sulaukti dar vieno modelio, konkuruosiančio su prancūzų-italų trynukais „Bipper“, „Nemo“, „Fiorino“...

 

Bet tai gal būt bus ateityje, o „Citan“ (nuo angl.  City)  jau stovi kieme, jį jau galima pirkti. Pradinė kaina – nuo 45 230 Lt (be PVM). Karavanas, atvykęs pas mus iš Vokietijos, atgabeno visas šiuo metu siūlomas šio modelio modifikacijas, kurios iš esmės nesiskiria nuo prancūziškojo „Kangoo“. Iš esmės nesiskiria ir technine įranga: montuojami tie patys agregatai, tie patys garsieji „Renault“ 1,5 l Common Rail sistemos 75 ir 90 AG dyzeliai, o štai benzininis 1,2 l variklis kaip ir 114 AG dyzelis žadamas ateičiai. Ir gaminami abu modeliai toje pačioje Mobeže (Maubeuge) gamykloje – nedideliame Utenos dydžio mieste šiaurės Prancūzijoje prie pat Belgijos sienos.

O kuo jie skiriasi, juk pirkėjas vargu ar norės brangiau mokėti vien tik už tai, jog jis papuoštas „Mercedes-Benz“ žvaigžde?
   Kaip tvirtino koncerno atstovai, prieš paleidžiant „Citan“ į gamybą buvo išanalizuotos ir pašalintos priežastys, retkarčiais kenkdavusios „Kangoo“ (jis, beje, dar žinomas ir „Nissan Kubistar“ vardu), gaminamo nuo 1998 metų keturiose pasaulio šalyse, reputacijai. Taigi dabar tiek „Kangoo“, tiek „Citan“ jų savininkams techninės problemos turėtų kelti kur kas mažiau rūpesčių. Kitas esminis momentas – „Daimler AG“ inžinieriai ir dizaineriai šiame modelyje įdiegė aštuonetą sprendimų, kurių nebus prancūziškame modelyje. Vieni jų akivaizdūs (permainos interjere bei eksterjere), kiti – mažiau pastebimi ar net visai nematomi, nes įgyvendinami technologijų lygyje.

   Taigi pirkėjas dabar turės kur kas didesnę galimybę pasirinkti modelį ir jo modifikaciją pagal skonį ir gamybinius poreikius. Dar paminėtina: kaip tvirtina gamintojai, „Citan“ turėtų tapti pačiu ekonomiškiausiu modeliu klasėje ir dėl degalų nedidelių sąnaudų (4,3 l/100km), ir dėl jo ypač ilgo intervalo tarp techninių aptarnavimų  – 40 tūkst. km.

   Belieka pridurti – nedidelio bandomojo važiavimo po Vilnių metu „Citan“ sužavėjo. Elastingas beveik begarsis variklis, patogi vairuotojo darbo vieta, patrauklesnis negu ankstesniojo modelio interjeras kurstė smalsumą –  kaip šis bendras dviejų kaimyninių tautų projektas atrodys ilgesnėje kelionėje?
   Atsakymas bus netrukus.