„Fiat Doblo Cargo” – 2011 m. lengvasis komercinis automobilis

Hanoverio tarptautinėje automobilių parodoje FIAT modelis „Doblo” buvo išrinktas 2011 m. lengvuoju komerciniu automobiliu („International Van of the Year 2011“). Kompetentinga komisija šiam automobiliui skyrė 128 iš 168 galimų taškų.

Hanoverio tarptautinėje automobilių parodoje FIAT modelis „Doblo” buvo išrinktas 2011 m. lengvuoju komerciniu automobiliu („International Van of the Year 2011“). Kompetentinga komisija šiam automobiliui skyrė 128 iš 168 galimų taškų.
 
2010 m. pradžioje pristatytas naujasis „Fiat Doblo Cargo” 24 žiuri narius sužavėjo nauja išvaizda, bet svarbiausias šio modelio privalumas – ant visiškai naujos platformos sukurtas automobilis išsiskiria gerokai platesne, nei kuris nors kitas modelis mažųjų komercinės paskirties automobilių klasėje, kėbulų pasiūla. Dvi – standartinė ir pailginta – ratų bazės. 10 skirtingų kėbulo tipų. Tarp jų  – versija su paaukštintu stogu bei dvi visiškai naujos versijos. Viena iš jų lengvasis bortinis sunkvežimis su kabina, kita – ilgosios ratų bazės furgono versija su paaukštintu stogu.
 
Anot UAB „Autobrava” automobilių pardavimo skyriaus vadovės Ivonos Narbutienės, vairuotojai profesionalai Lietuvoje neabejotinai įvertins tai, kad naujasis „Doblo” pasižymi rekordiniais savo klasėje parametrais. Krovinių skyriaus ilgis, priklausomai nuo pasirinktos ratų bazės, yra 1,82 arba 2,17 m, tūris – 3,4 m3 arba 4,2 m3, bet gali būti padidintas iki 4,6 m3, o jo keliamoji galia padidėjo iki 750 kg ir 1000 kg.
 
Netrukus bus pradėta gaminti ir visiškai nauja „Doblo” versija – „Doblo Cargo Maxi” su paaukštintu stogu, kurio krovinių skyriaus tūris sieks net 5,4 m3 . Toks talpumas prilygsta aukštesnei komercinės paskirties automobilių klasei. 
 
Pasak 2011 m. tarptautinio komercinio automobilio apdovanojimo žiuri pirmininko Pieter Wieman, „Fiat Doblo Cargo” – inovatyvus automobilis nuo pat koncepcijos sukūrimo. Šis modelis pateikia vartotojams plačiausią pasirinkimo galimybę, kartu demonstruodamas ir aukštą komforto lygį ir puikias automobilio valdymo savybes bei ekonomiškumą ir mažiausią CO2 emisiją.
 
Komisija pažymėjo plačias variklių pasirinkimo galimybes. Be įprastų benzininių (1,4 l 95 AG) bei dyzelinių (1,3 l M-jet 95 AG, 1,6 l M-jet 105 AG ir 2,0 l M-jet 135 AG) variklių yra ir turbokompresorinis 1,4 l T-jet 120 AG Natural Power agregatas, varomas benzinu bei suslėgtomis gamtinėmis dujomis (CNG).
 
„Doblo ” su naujuoju 1,4 l T-jet 120 AG Natural Power varikliu esant iki 980 kg kroviniui gali nuvažiuoti iki 750 km (iki 450 km, naudojant suslėgtas gamtines dujas ir dar 300 km, naudojant benziną). Taigi vidutinės kuro sąnaudos – 4,9 kg metano ir 7,4 l benzino 100 km.
Metų pabaigoje rinkai ketinama pateikti ir naują dyzelinį variklį – 1,6 l M-jet 90 AG su automatizuota pavarų dėže.
 Visi varikliai atitinka „Euro 5” reikalavimus aplinkos taršai ir pasižymi mažais eksploatacijos kaštais.
Hanoverio parodoje pristatytas ir „Doblo Cargo” su elektriniu varikliu.
 
Tarptautinio konkurso „International Van of the Year 2011“  žiuri ypač aukštais balaistaip patįvertino „Fiat Doblo Cargo” techninius sprendimus bei technologinę įrangą. Ji šio automobilio vairuotojui suteikia komfortiškas darbo sąlygas ir padeda sutelkti visą dėmesį į kelią. Tai klimato ir pastovaus greičio palaikymo sistemos, automobilio parkavimo jutikliai, telekomunikacinė „Blue&Me“ sistema, „Blue&Me TomTom” navigacijos sistema ir naujausia, „eco:Drive Fleet Professional“ programa, padedanti parinkti optimalų vairavimo režimą. Viduje patogumą užtikrina ir daugybė įvairių skyrelių bei dokumentams laikyti skirtų vietų, vairuotojo kabiną paverčiančių mažu biuru.
 
Automobilio stabilumą kelyje užtikrina daugiasvirtė galinė pakaba bei tokios elektroninės sistemos kaip ABS, EBSD, ESP bei Hill-Holder. Vairuotojo saugumą užtikrina ir speciali, smūgius sugerianti, kabinos konstrukcija bei priekinės ir šoninės saugos oro pagalvės.
Lietuvoje „Fiat Doblo Cargo” kainuos nuo 49 500 litų.
 
www.komtrans.lt