Darbas meistrą giria: Renault Master ir Opel Movano

Daugiau kaip prieš dešimtį metų kaimynai ir anksčiau buvę aršūs konkurentai „Renault“ bei „Opel“ suvienijo jėgas, bendromis pastangomis sukūrė naują labai praktišką automobilį ir „pakrikštijo“ jį dviem vardais - „Master“ ir „Movano“.

Naujokas naujas buvo, žinoma, sąlygiškai, kaip ir viskas šiame pasaulyje. Nedidelių 2,8 – 3,5 t bendrosios masės distribucijai skirtų automobilių turėjo ir prancūzai, ir vokiečiai, tačiau bendromis jėgomis ir sukurti, ir pagaminti naują galima lengviau ir pigiau. Tad nuo 1980 m gaminto furgono „Renault Master“ pagrindu nuspręsta ant tos pačios platformos sukurti naują modelį, kuris į pasaulį išeitų dviem vardais - „Renault Master“ ir „Opel Movano“. 
 
Kiek ankstėliau analogiška „operacija“ buvo padaryta su mažesniuoju „Master“ „broliuku“ „Trafik“, kuris šiuo metu žinomas net trimis vardais, nes prie šio projekto prisijungė ir Japonijos verslininkai. Tad prie artimų kaimynų (gamykla SOVAG, kurioje gaminami „Master“ bei „Movano“ yra Prancūzijos-Vokietijos pasienyje ant Mozelio upės kranto), dueto prisijungus japonams (beje, „japoniškasis“ „Nissan Interstar“ renkamas Ispanijoje), kažkada kampuotas ir iš pažiūros griozdiškas „Master“ XX a besibaigiant tapo kur kas grakštesnis, šiuolaikiškesnis. O dabar atėjo metas trečiai šio modelio kartai. 
 
Iš karto galima pasakyti: ir dizaino, ir techniniu požiūriu tai naujas automobilis, kuriame jo vairuotojas ras viską, ko reikia darbui. O jei norės, tai su kaupu ir dar daugiau.
 
Interjeras visiškai pakeistas, jame dera ergonomiškumas ir praktiškumas. Važiavimo komfortą didina 5,7 cm ilgesnė kabina. Erdvę joje padidina dar dvi naujovės: ant prietaisų skydelio įmontuotas ištraukiamas dokumentų laikiklis bei sukiojamas rašomasis staliukas, įmontuotas centrinės sėdynės nugarėlėje. Labiau atloštos sėdynės bei vertikaliau įmontuoto mažesnio skersmens vairo dėka, vairuotojas pasijus tarsi vairuotų keleivinį automobilį. Tai dar labiau primena ir automatinio užrakto, fiksuotų šoninių šviesų, naujos kartos klimato kontrolės sistemos, gausi audio įrangos pasiūla (pilniausias paketas apima radiją, CD, MP3 grotuvą, „Bluetooth“ laisvų rankų įrangą, USB, iPod prijungimo galimybę). Taip pat siūloma „Carminat TomTom“ navigacijos sistema su „IQ Routes“ funkcija, šildomos sėdynės (priklausomai nuo rinkos) ir kiti patogumai. Nesimetriška galinių langų forma ir į galinį bamperį integruotas įlipimo į kėbulą laiptelis tapo naujojo  išorės dizaino skiriamuoju bruožu.
 
Techniniu požiūriu šis tarptautinis tercetas įdomus tuo, jog jame įgyvendinta galimybė vežėjui rinktis modelį arba su priekiniais, arba galiniais varančiaisiais ratais. Kadangi šio modelio gali būti per 350 skirtingų konfigūracijų (vien kėbulo 40 variantų su keturiais skirtingais ilgiais bei trimis aukščiais), priekinių arba galinių varomų ratų pasirinkimas leidžia geriau prisitaikyti prie gyvenimo keliamų reikalavimų. Bendoji „Master-Movano-Interstar“ masė gali būti 2.8 t, 3,3 t, 3,5 t (su viengubomis arba dvigubomis padangomis) ir  4.5 t (su dvigubomis padangomis). Siūlomi dešimt skirtingų krovumo variantų - nuo 8 iki 17 m³. Krovimo aukštis 548 mm priekiniais ratais varomoje versijoje ir 674 mm galiniais. 
                        
Automobilyje montuojamas tik vienas naujas 2.3 l dCi variklis, tačiau jo galingumas skiriasi: galimi 100, 125 ir 150 AG variantai, visi montuojami  tiek priekiniais, tiek galiniais ratais varomose versijose. Priekiniais ratais varomi modeliai sunaudoja mažiausiai kuro savo klasėje - nuo 7,1 l/100 km. Lyginant su pirmtakais, naujieji automobiliai sunaudoja kuro vidutiniškai vienu litru 100 km mažiau priekiniais ratais varomose versijose ir iki 2.7 litro mažiau - galiniais.
 
Daug kam patiks, jog masteriai nuvažiuoja daugiau nei 1 400 km su vienu kuro baku, o tai beveik 200 km daugiau, nei nuvažiuodavo jų pirmtakai. Patiks ir tai, kad jo eksploatacijos kaina sumažėjo iki 40 proc. Turint galvoje, kad antros kartos šių automobilių buvo parduota per milijoną vienetų 45 pasaulio šalyse, galima tikėtis, kad ir naujųjų laukia ne mažesnė, o gal net ir didesnė sėkmė, negu  pirmtakų.
 
Kęstutis Bruzgelevičius 
www.komtrans.lt