Kėbulai iš plastmasės

Kylant degalų kainoms, didėjant kelių mokesčiams ir kitoms transporto priemonių eksploatavimo išlaidoms, vežėjai priversti taupyti krovinių gabenimo sąnaudas įvairiais būdais. Vieną iš jų siūlo Vokietijos sunkvežimių kėbulų gamintojas „Erhardt“, pradėjęs gaminti naujos kartos beveik 0,5 tonos lengvesnius furgonų kėbulus, skirtus „Mercedes-Benz Atego“ važiuoklei.

„Erhardt“ įdiegta naujovė padeda nušauti iš karto du zuikius: vežėjai pagal pageidavimą 7,5 t bendrosios masės sunkvežimiui gali pasirinkti didesnių matmenų kėbulą ir neviršydami leidžiamos apkrovos padidinti gabenamų krovinių svorį 400 kg – iš viso iki 2840 kg.
 
Pasak prekes išvežiojančius sunkvežimius naudojančių vežėjų, 7,5 tonos furgonai dėl daugelio priežasčių yra nepakeičiami. Pirmiausia, už juos nereikia mokėti automagistralių mokesčių, be to, lengviesiems sunkvežimiams nedraudžiama miestuose važinėti sekmadieniais.
 
Deja, šios kategorijos transporto priemonių savosios masės ir kraulumo santykis naujosios kartos „Mercedes-Benz Atego“ sunkvežimiuose pablogėjo, kadangi Euro 5 reikalavimus atitinkantiems varikliams papildomai reikalingas „AdBlue“ tirpalo bakas ir SCR katalizatorius, kurių bendras svoris sumažina kraulumą net 95 kg.
Vadinasi, sunkvežimio kraulumą galima didinti tik mažinant kėbulo svorį. Kadangi tradicinių furgonų kėbulų galimybės šiuo požiūriu beveik išnaudotos, alternatyvų šios aktualios problemos sprendimo būdą pateikė „Erhardt“ kėbulų gamybos įmonė iš Drezdeno.
 
Pagrindinė šios firmos naudojama medžiaga – sluoksniuota korėtos struktūros plastmasės plokštė su dengiamuoju polipropileno sluoksniu, sustiprintu stiklo pluoštu. Tokios konstrukcijos pranašumas – mažas svoris ir ypatingai didelis atsparumas apkrovai. Dengiamasis stiklo plastiko sluoksnis sustiprina kėbulo standumą bei patvarumą ir užtikrina atsparumą smūgiams.
 
Pritaikius lengvas korėtos struktūros plastmasės plokštes, ženkliai sumažėja bendras furgono svoris ir padidėja kraulumas. Ant „Mercedes-Benz Atego 816“ važiuoklės sumontuoto furgono kraulumas padidėja iki 2840 kg. Įspūdingi ir šio furgono vidaus matmenys: ilgis – 6050, aukštis – 2480, plotis – 2440 mm.
Padidintas ir statinis furgono kėbulo atsparumas. Galinės plastmasinės durys sustiprintos aliuminio konstrukcijomis, kurios neleidžia durims persikreipti, kai sunkvežimis važiuoja arba stovi pakrypęs į vieną pusę, pvz., manevruoja šoniniais ratais ant aukšto šaligatvio. Galinių durų stabilumą užtikrina naujas fiksavimo mechanizmas su viduje įtaisytu strypiniu pasukamu blokavimo įtaisu ir specialiais griebtuvais.
 
Kitas pranašumas, pasak gamintojų, – nesudėtingas kėbulo remontas. Furgono pažeidimus nebrangiai galima užtaisyti specialiu plastmasės suvirinimo aparatu. Furgono ir krovinių saugumą užtikrina kėbulo grindyse ir šonuose įtaisyti tvirtinimo žiedai su specialiomis prikabinamomis juostomis.
 
„Erhardt“ firma Drezdene gamina furgonus transporto priemonėms, kurių bendroji masė nuo 3,5 iki 7,5 tonos. Furgono matmenys, atsižvelgiant į sunkvežimio paskirtį ir bendrąją masę, gali būti labai įvairūs: ilgis – nuo 3550 iki 6050 mm, aukštis – nuo 2100 iki 2480 mm, plotis – nuo 2025 iki 2440 mm.
 
Parengė Tomas LABŽENTIS
www.komtrans.lt