Naujas „Volvo“ Euro 6 variklis

„Volvo Trucks“ pristato naują 460 AG variklį „Volvo D13“, atitinkantį Euro 6 aplinkosaugos standartus. Azoto oksidų emisija jame sumažėjo 77 proc., o išmetamosiose dujose esančių kietųjų dalelių kiekis - perpus.

Ruošk roges vasarą
„Volvo FH“ sunkvežimio variklių šeimyną papildo naujasis 460 AG Euro 6 lygio modelis, pritaikytas greitam ir ekonomiškam krovinių gabenimui. Pirmieji sunkvežimiai su naujaisiais dyzeliais bus pristatyti 2013 metų pavasarį“, – sako „Volvo Trucks“ variklių strategijos ir planavimo skyriaus vadovas Matsas Franzén.
 
Naujų Euro 6 reikalavimus atitinkančių sunkvežimių paklausa kol kas yra kukli. Nors transporto priemones jau galima sertifikuoti pagal naujas taisykles, praeis dar dveji metai iki jos taps privalomos visiems naujiems sunkvežimiams. Griežti emisijos reikalavimai paskatino ieškoti naujų sprendimų, įdiegti daug naujų komponentų, o tai neišvengiamai turėjo padidinti ekologiškesnių variklių kainą. Ją iš dalies kompensuoti vežėjams gali įvairios finansinės paskatos ir lengvatos, taikomos gabenant krovinius regionuose ir tolimaisiais reisais Europoje.
 
„Kol kas sunku numatyti būsimą paklausą. Siūlydami savo populiaraus variklio modifikaciją pagal Euro 6 standartus, mes patenkiname dalies klientų poreikius. Kiti šiuos reikalavimus atitinkantys varikliai bus pristatyti gerokai prieš 2014 m. sausio 1 d.“, – sako M. Franzén.
 
Išbandyta ir patikrinta technologija
Euro 6 standartus atitinkantis „Volvo D13“ sukurtas remiantis „Volvo“ išbandyta ir patikrinta Euro 5 variklio technologija. Kaip ir jo pirmtakas, naujasis D13 yra vienaeilis šešių cilindrų variklis su siurbliais–purkštuvais ir katalizine išmetamųjų dujų apdorojimo sistema (SCR). Tam, kad jis atitiktų griežtus reikalavimus išmetamosioms dujoms, jame įdiegtos jų recirkuliavimo (EGR) bei dyzelino dalelių filtro (DPF) sistemos, kurias „Volvo Trucks“ jau keletą metų naudoja JAV ir Japonijos rinkose parduodamuose sunkvežimiuose. Lyginant su Euro 5 varikliu, Euro 6 variklio azoto oksidų emisija sumažinta 77 proc., o išmetamų kietųjų dalelių kiekis sumažėjo per pusę.
 
Pagrindinis dėmesys - degalų ekonomijai ir patikimumui
SCR sistema, išmetamosiose dujose esančius azoto oksidus paverčianti nekenksmingomis azoto dujomis ir vandens garais, integruota į vieną bloką kartu su kietųjų dalelių filtru. Šis kompaktiškas blokas užima labai nedaug vietos. Dalelių filtras sulaiko ir sudegina išmetamosiose dujose esančias mikroskopines kietąsias daleles, o jo regeneracija vyksta automatiškai eksploatavimo metu.
Pagrindinė EGR paskirtis – padidinti išmetamųjų dujų temperatūrą kai variklis nėra pakankamai įšilęs ir negali įkaitinti išmetamųjų dujų bent iki 250 °C. Esant tokiai temperatūrai SCR sistema veikia optimaliai. Kitaip nei tradicinėse EGR sistemose, kuriose recirkuliuotos išmetamosios dujos atvėsinamos, kad sumažėtų variklio temperatūra ir į aplinką patektų mažiau azoto oksidų, „Volvo“ Euro 6 variklyje įdiegta EGR sistema važiuojant greitkeliu dažniausiai nėra naudojama, todėl kelyje ji neturi įtakos degalų sąnaudoms.
 
„Mes sukūrėme patikimą sprendimą, kuris ne tik atitinka griežtus emisijos reikalavimus, bet ir suteikia papildomos naudos klientams užtikrinant optimalias degalų sąnaudas ir patikimą sunkvežimio darbą“, – teigia M. Franzén.
 
 „Volvo D13 460“
460 AG vienaeilis šešių cilindrų 13 l variklis.
Didž. galingumas - 338 kW esant 1400 – 1900 sūk./min.
Didž. sukimo momentas - 2300 Nm esant 1000 – 1400 sūk./min.
Automatizuota „Volvo“ pavarų dėžė „ I-Shift“.
Variklinio stabdžio VEB+ galia - 375 kW esant 2300 sūk./min.
Skirtas montuoti 4x2 / 6x2 konfigūracijos „Volvo FH“ vilkikuose ir kėbuliniuose sunkvežimiuose, įskaitant pavojingiems kroviniams gabenti naudojamus sunkvežimius (ADR).
Galima rinktis sunkvežimiams su vairu dešinėje arba kairėje pusėje.
 
www.komtrans.lt