Jam nebaisi statybų bekelė

Miunchene, Vokietijoje, vykstančioje statybinės technikos parodoje „Bauma“ pristatytas naujasis „Volvo FMX“. Šiame statybų darbams skirtame sunkvežimyje įdiegti novatoriški sprendimai, kuriuos įvertins vežėjai ir vairuotojai.

Buvo saugus, tapo dar saugesnis                                                                                                                                                      
Po naujojo sunkvežimio ypač tvirta išore slypi patogesnė negu iki šiol vairuotojo darbo vieta, nes jai skirta ypač daug dėmesio. Kabinos vidus yra visiškai naujas, o įdiegtos naujovės palengvina vairuotojo darbą ir padidina jo našumą. FMX kabina pagaminta iš labai tvirto plieno, išbandyta pagal griežčiausius saugos standartus pasaulyje, todėl vairuotojo darbo vieta – kaip niekada saugi. Kai kurie nauji elementai dar labiau sustiprina kabinos tvirtumą ir patvarumą. Bamperis yra daug tvirtesnės konstrukcijos. Jis sudarytas iš trijų komponentų: asimetriškosios vidurinės dalies ir dviejų šoninių, kurios kartu yra ir patogūs laipteliai. Šoninės dalys pagamintos iš elastingos, netrūkinėjančios medžiagos, kuri, lyginant su ankstesniu modeliu, yra daug atsparesnė pažeidimams važiuojant mažu greičiu. Jas paprasta nuimti ir pakeisti.
   Virš bamperio įmontuota iš ketaus pagaminta vilkimo kilpa, išlaikanti 32 tonų apkrovą. Naujo dizaino priekiniai žibintai yra dar tvirtesni ir geriau apšviečia kelią. Jų forma pabrėžia FMX serijos sąryšį su kitais „Volvo“ sunkvežimių modeliais. „Dabar priekinių žibintų priežiūra daug paprastesnė, kadangi posūkiai bei artimosios ir tolimosios šviesos yra integruotos į vieną korpusą. Kelias apšviečiamas kur kas geriau nei anksčiau“, – sako R. Orellis. „Užsakydamas biksenoninius žibintus, klientas pasirenka dar geresnį apšvietimą.“
 


Patogiau ir lengviau
    Naujas ir kabinos vidus, todėl vairuotojas turės patogią ir ergonomišką darbo vietą. Lyginant su ankstesniu modeliu, čia daugiau erdvės vairuotojui ir daugiau vietų daiktams laikyti. Priekinės sėdynės dalies reguliavimo intervalas padidėjo keturiais laipsniais, o atlošas dabar yra 10 milimetrų plonesnis. Vairaratyje įtaisyti pastovaus važiavimo greičio palaikymo sistemos, telefono, navigacijos ir kitų funkcijų valdymo mygtukai. Naujo, juodos spalvos prietaisų skydo šoninė dalis dabar yra labiau pasukta link vairuotojo. Užvedimo spynelė perkelta į prietaisų skydą, taip paliekant daugiau vietos vairuotojo kojoms. Šalia spynelės sumontuotas didelis informacinis ekranas. Prietaisų skydo dešinėje pusėje yra universalus modulis, kuriame gali būti įtaisyti įvairūs valdymo mygtukai.
   Nuo šiol naująjį „Volvo FMX“ tapo dar lengviau vairuoti. Novatoriški sprendimai padidino jo našumą ir pravažumą bekelėje, o „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema vairuotojui suteikia galimybę be ypatingų pastangų vairuoti net ir pilnai pakrautą sunkvežimį.
   „Patentuotą „Volvo" dinaminio vairavimo sistemą įvertins visi vairuotojai. Jos privalumai yra geriausiai juntami važiuojant mažu greičiu. Didelių pastangų nereikalaujantis vairavimas gerokai palengvina statybų aikštelėse dirbančių vairuotojų darbą", - sako „Volvo 
Trucks" prezidentas Claesas Nilssonas.
   Elektros variklis, prijungtas prie vairo mechanizmo veleno, yra didelė „Volvo" dinaminio vairavimo sistemos technologinė naujovė. Šį variklį, veikiantį kartu su sunkvežimio hidrauliniu vairo stiprintuvu, tūkstančius kartų per sekundę reguliuoja elektroninis valdymo blokas. „Važiuojant nedideliu greičiu elektros variklis perima vairuotojo raumenų darbą, todėl vairuotojas gali atsipalaiduoti ir vairuoti be įtampos bei nepavargdamas", - teigia Gustavas Neanderis, „Volvo Dynamic Steering" projekto vadovas. Tokiu būdu dinaminio vairavimo sistema sumažina profesinių ligų ir sužalojimų, kuriuos patiria komercinių transporto priemonių vairuotojai, riziką. Ji užtikrina mažesnę apkrovą vairuotojų raumenims, taip pat apsaugo nuo kaklo, rankų ir nugaros skausmų. Net važiuojant mažu greičiu, sunkiai pakrautą sunkvežimį vairuoti taip lengva, kad tai galima daryti vienu pirštu. Dar vienas privalumas - sistema automatiškai centruoja vairaratį važiuojant atbuline eiga.
   Kaip ir FH bei FM modeliuose, šiame sunkvežimyje „Volvo“ emblema buvo pakelta aukštyn į naują vietą žemiau priekinio stiklo. Tačiau statybų darbams skirtame FMX ši emblema yra didesnė, įstriža juostelė storesnė ir juodos, priderintos prie jos tvirtinimo pagrindo, spalvos. Be to, grotelėse įtaisyta praktiška rankena
 
Nauja galinė pneumatinė pakaba                                                                          
   Dauguma naujovių padidina sunkvežimio našumą ir patvarumą - tai, kas labai svarbu statybų sektoriaus klientams. Pristatėme naują pneumatinės pakabos sistemą, kuri suteikia puikias valdomumo savybes būtent statybų aikštelėse", - paaiškina C. Nilssonas. - Galinės pneumatinės pakabos sistema, išsiskiria didesniu patogumu ir dėl didelės prošvaisos puikiu pravažumu.
     Pakabos sistemoje įdiegtas automatinis važiuoklės aukščio valdymas, o 300 milimetrų prošvaisa užtikrina puikų pravažumą. Pneumatinė pakaba montuojama 4x2, 6x4 ir 8x4  konfigūracijos sunkvežimiuose. Kadangi skersinis stabilizatorius įtaisytas galiniame vežimėlyje, transporto priemonė yra itin stabili. Be to, nėra neapsaugotų komponentų už sunkvežimio galinės ašies. Kad apsisukimo spindulys būtų mažesnis ir padangos ne taip greitai nusidėvėtų, siūlomas 8x4 konfigūracijos sunkvežimis su triašiu galiniu vežimėliu, turinčiu hidraulikos valdomą ir vairuojamą papildomą galinę ašį. Ji yra pakeliama, todėl galima padidinti varančiosios ašies sukibimą važiuojant sudėtingomis  sąlygomis.
.„I-Shift" ir visos varančiosios ašys
Pavarų dėžės „I-Shift"  efektyvumas pasireiškia jau manevruojant nedideliu greičiu. Be to, ji suderinama su priekine varančiąja ašimi. Kita su „I-Shift" susijusi naujovė yra ilgesnis alyvos keitimo intervalas (450 tūkst. km). Priekinės varančiosios ašys buvo patobulintos, siekiant užtikrinti didesnį pravažumą bekele ir važiuoklės tvirtumą. Priekinė varančioji ašis perkelta 100 mm į priekį - į tą pačią vietą, kurioje montuojama ir įprasta priekinė ašis. Be to, lygiagrečioji trauklė pakelta į labiau apsaugotą vietą. Sumažinus priekinę iškyšą, padidėjo įkalnės ir nuokalnės įveikimo kampas. Priekinė varančioji ašis gali būti montuojama 4x4, 
6x6 vilkikuose ir kėbuliniuose sunkvežimiuose, taip pat 8x6 konfigūracijos kėbuliniuose sunkvežimiuose.
 
Siūlomi 11 ir 13 l darbinio tūrio varikliai
Naujame „Volvo FMX" gali būti montuojamas 11 arba 13 l darbinio tūrio „Euro 6" emisijos standarto variklis. D13 variklių gamą sudaro jėgainės nuo 380 AG iki 540 AG, o D11 - nuo 330 AG iki 450 AG. Ne Europos rinkose bus galima rinktis „Euro 3", „Euro 4" ir „Euro 5" emisijos standartus atitinkančius variklius. Tam, kad variklis atitiktų „Euro 6" emisijos reikalavimus, jame įrengta neaušinama išmetamųjų dujų recirkuliacijos (EGR) sistema. Ji užtikrina optimalią išmetamųjų dujų temperatūrą ir tinkamą azoto oksidų lygį. Kietųjų dalelių filtro regeneracija vyksta automatiškai važiuojant įprastu režimu, o „Volvo Trucks" patentuotas filtro priežiūros sprendimas taupo klientų laiką ir sumažina eksploatacines išlaidas.
Serijinė naujojo „Volvo FMX“ gamyba Europoje bus pradėta 2013 m. rugsėjį.