„Volvo“ – alternatyvių degalų naudojimo lyderis pasaulyje

Pirmą kartą naujos kartos „Volvo FM“ sunkvežimių, varomų metano dujomis – dyzelinu, galimybės buvo pademonstruotos praėjusį rudenį vykusioje Hanoverio tarptautinėje automobilių parodoje IAA, o po keleto mėnesių „Volvo Trucks“ pradėjo praktinius tokių sunkvežimių bandymus.

Dabar trys „Volvo FM“  sunkvežimiai su 13 l darbo tūrio dyzeliniais varikliais bandymų  trasose naudoja suskystintas metano dujas LNG. Pasak testo iniciatorių, naujos kartos sunkvežimių jėgainės sumažins transporto priklausomybę nuo naftos ir sudarys galimybes aplinkai draugiškų transporto priemonių plėtrai. „Volvo Trucks“   kompanijos Aplinkos apsaugos vadovo Lars´o  Mårtensson´o nuomone, šio projekto tikslas bus pasiektas, kai transporto priemonės masiškai pradės naudoti biodujas. Beje, prieš pradedant šio testo bandymus, Geteborge atidaryta pirmoji Švedijoje suskystintų metano dujų LNG degalinė.
 
Pasak produkcijos prekybos Centrinėje Europoje vadovo Göran´o Simonsson´o,  „Volvo Trucks“ - pirmieji pasaulyje gamintojai, rinkai pristatę sunkvežimius, kurie degalų talpoje pasibaigus metano dujų LNG atsargoms, vėl gali naudoti tradicinį dyzeliną. Šio „Volvo Trucks“ atstovo teigimu, naudojant LNG, išmetamosiose sunkvežimio dujose nuo 30 iki 50 proc. sumažėja anglies dvideginio CO2 emisija. Kadangi tradicinių naftos degalų kainos pastaraisiais metais turi tendenciją greitai didėti, nuo 2007 metų   „Volvo Trucks“ ypatingą reikšmę teikia varikliams, naudojantiems alternatyvius degalus.
 
Be to,  „Volvo Trucks“  – pirmasis gamintojas,  pradėjęs  savo transporto priemonių varikliams naudoti dimetilo eterį DME.  Penki   „Volvo“ sunkvežimiai jau dvejus metus dirba Švedijos vežėjų įmonėse. Testo iniciatoriai ir jo dalyviai prognozuoja, jog išvados pagal galutinius bandymų rezultatus, dimetilo eterio DME  sąnaudas ir apibendrinus šių naujos kartos degalų pritaikymo galimybes sunkiasvorėms transporto priemonėms, bus optimistinės
 
Tomas LABŽENTIS
www.komtrans.lt